Hybná síla Norton: 110 pracovníků zaměstnaných v továrně Solihull zahajuje výrobu komanda



Nová továrna společnosti v oblasti Midlands se nyní může chlubit tím, že se v ní budou stavět motocykly Norton. V blízké budoucnosti se plánuje slavnostní otevření.


Navzdory omezením a opatřením proti onemocnění Covid-19 ovlivňujícím vývoj nové továrny v Solihullu, nabírá společnost - kterou před rokem koupila společnost TVS za 16 milionů liber - na vzestupu 110 zaměstnanců.



Továrna má 7000m2 krytého prostoru s možností rozšíření a je zde velká výrobní oblast s kapacitou pro výrobu až 8000 motocyklů ročně. K dispozici jsou také designová studia, technická kancelář a servisní zařízení.


Norton v současné době staví poslední sérii Comanda a prozatímní generální ředitel John Russell říká, že na V4kách byly zahájeny testy zkušebních verzí.


Existuje asi 70 předchozích objednávek na dodání špičkové V4 a poté bude postaveno dalších 80, aby se celkový počet V4 zvýšil na 200, což byl plán původního vedení firmy. Tyto motocykly budou homologovány prostřednictvím schválení jednoho z nich. Norton tvrdí, že všechny budoucí V4 potom projdou procesem úplné homologace (Euro5).


Společnost také stále vyvíjí modely Atlas 650 a považuje je za klíčový cíl. Licencovaná verze jeho dvouválcového motoru byla již k vidění v modelu Zongshen Cyclone RX6.



Vedoucí tým v Nortonu stále zvažuje plány závodu. Ačkoli se netajili touhou soutěžit v silničních závodech, jako je TT, a uvažují nad tím, zda pokročit v koncepci přeplňovaného motoru o objemu 650 ccm, kterou ohlásila původní doningtonská společnost.


Russell uvedl: „Plány probíhají tempem a my jsme dosáhli pozoruhodného pokroku ve výstavbě továrny s ohledem na omezení, která jsme dodržovali, abychom zajistili, že během probíhající pandemie Covid-19 budou všichni v bezpečí.


„Stavba motocyklů v našem novém závodě začala počátkem letošního roku realizací existujících objednávek pro zákazníky, kteří uskutečnili dohody se starým vedením Nortonu, ale dosud motocykly neobdrželi. Plnění těchto objednávek vnímáme jako jeden z prvních klíčových kroků na naší cestě k znovu vybudovat důvěry zákazníků.


„Pak je plánováno oficiální otevření závodu v nadcházejících měsících a my jsme na velmi pozitivní trajektorii, abychom mohli pokračovat ve výrobě kol v nejpokročilejším výrobním závodě, jaký kdy Norton měl.“



Russell odstoupí ze své pozice prozatímního generálního ředitele společnosti Norton, aby uvolnil místo dr. Robertu Hentschelovi, který se připojil k britské firmě Valmet Automotive. Rovněž byla vytvořena nová role technického ředitele, kterou bude zastávat Vittorio Urcioli, jehož životopis zahrnuje dřívější role vedoucího pohonné jednotky v Lotus Cars a vedoucího projektů ve Ferrari a Aprilia Racing.


Sudarshan Venu, společný výkonný ředitel TVS Motors, řekl: „Rád bych využil této příležitosti a poděkoval Johnu Russellovi za jeho dokonalé vedení, zkušený úsudek a jasnou vizi, kterou během svého působení jako prozatímní generální ředitel společnosti Norton projevil.


„Během působení Johna, s investicemi a podporou TVS, se Norton vrátil do pevné pozice a učinil výrazná zlepšení v oblasti inženýrství a kvality produktů, což se projeví v aktualizovaném V4SS, který bude brzy uveden na trh.


„Kromě toho jsme v Solihullu založili nové, nejmodernější globální sídlo pro design, strojírenství, výrobu a prodej a marketing. Díky mimořádnému úsilí Johna a mnoha dalších kolegů je Norton připraven přejít na další fázi svého znovuzrození a přinést významný růst. “